lördag 21 januari 2012

LCHF carbonara




Lördagslyx med en pasta carbonara var riktigt trevligt! Receptet var till en portion, men jag sparade hälften av pastan, det blev riktigt mycket. provade även att skära pastan i min pastamaskin, men det gick sådär. Degen var lite tjock och oelastisk, ska prova att göra den lite tunnare nästa gång :)

pastan:
2 ägg
0,5 dl philadelphia
1,5 msk pofiber

såsen:
0,5 pkt bacon
1 ägg
ca 0,5- 1 dl grädde
parmesanost efter behag

Så gjorde jag:
vispade ihop pastaingredienserna smetade ut på ett bakplåtspapper i en ugnsform. 200 grader ca 15- 20 min. Sedan tog jag en pizzaslicer och gjorde tagliatelle.

fräste baconen, hällde på pastan, en skvätt grädde och ägget. Vispade ihop till önskad konsistens och rörde i riven parmesan. Klart! också lite extra parmesan så klart :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar